بررسی ویدیویی

ویدیو تست و بررسی جک جی۵ اتوماتیک

در این ویدیو به سراغ بررسی یک دستگاه جک جی۵ اتوماتیک به عنوان یکی از خودروهای کارکرده بازار و قابل خرید در رنج قیمتی حدود ۶۰۰ میلیون تومان رفتیم‌. یک سدان سایز متوسط که از پیشرانه نسبتا قدرتمند بهره مند است و از عمر آن نیز ده سال می گذرد. آیا این خودرو ارزش خرید دارد؟

به گزارش نیرومحرکه، اگر امروزه – در شهریورماه ۱۴۰۳ – با بودجه حدود ۶۰۰ میلیون تومان قصد خرید یک خودرو اتوماتیک را داشته باشید گزینه های زیادی پیش رویتان نیست. به عبارت دیگر، تنها یک گزینه صفر کیلومتر در بازار وجود دارد که می توان با حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان خریداری کرد. اگر چه در صورتی که خرید خودروی کارکرده را هم مدنظر قرار دهید، قطعا حق انتخاب بیشتری خواهید داشت. گزینه هایی مثل ام وی ام ۵۵۰، جیلی EC7 و جیلی GC6 الیت – و البته اکسلنت – از جمله خودروهای کارکرده ای هستند که در صورت یافتن نمونه سالم، کم کارکرد و بدون مشکل، می توان روی خریدشان حساب کرد. اگر چه ما در این گزارش، به سراغ جک جی۵ اتوماتیک رفتیم! خودرویی که از سال ۹۳ شمسی به بازار کشور راه یافت و توانست دید مردم را نسبت به خودروهای اتوماتیک اقتصادی تغییر دهد.

چرا که تا پیش از عرضه ی آن، اکثر خودروهای داخلی و مونتاژی صرفا مجهز به گیربکس دنده ای بوده و عملکرد گزینه های محدودی هم که به گیربکس اتوماتیک مجهز بودند، چنگی به دل نمی زد. از طرف دیگر، در آن زمان برای خرید یک خودروی اتوماتیک وارداتی، باید حدود دو برابر قیمت جک جی۵ اتوماتیک هزینه می شد.

بیشتر بخوانید:

بررسی جک جی۵ اتوماتیک کارکرده / آیا بعد از ده سال هنوز هم ارزش خرید دارد؟

مهدی درفشی

من مهدی درفشی متولد آبان سال 1377 و دانشجوی دکتری رشته مهندسی شیمی هستم. از موقعی که به خاطر دارم، همیشه به ماشین علاقه داشتم و همین باعث شد تا به محض اینکه یاد گرفتم بخونم، به سمت انواع مجلات خودرویی سوق پیدا کنم. در نهایت و در سال 95 تونستم اولین مطلبم رو در یک مجله خودرویی بنویسم. البته و به مرور زمان، فهمیدم که علاوه بر شیمی و ماشین، به هواپیما و ادوات نظامی هم علاقه دارم. بنابراین نیرومحرکه رو در واپسین روزهای تابستان سال 1402 راه انداختم تا بتونم به طور ویژه به صنعت خودرو، هوانوردی و نظامی بپردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا