کامیون و اتوبوسپیشنهاد سردبیرتست و بررسی

بررسی کشنده شک موتو X5000

نیرومحرکه – برای نخستین بار در نمایشگاه خودرو اصفهان در سال ۱۴۰۱ بود که آرین دیزل از کشنده شک موتو X5000 رونمایی کرد. همزمان با این رویداد نیز فروش کشنده Shacmoto X5000 نیز آغاز شد. این کشنده به لطف بهره وری از پیشرانه ساخت کامینز، جعبه دنده خودکار و سطح مناسبی از تجهیزات ایمنی و رفاهی، توانست با سرعت بسیاری در جایگاه مقبولی بین خریداران و رانندگان خودروهای سنگین دست پیدا کند.

کشنده شک موتو X5000

کمی عقب تر …

برای خریداران و رانندگان خودروهای سنگین، علاوه بر کیفیت محصول، سهولت دسترسی به قطعات یدکی و پشتیبانی خدمات پس از فروش، پیشینه برندی که قرار است باری با ارزش را با آن حمل کنند نیز بسیار مهم است. بد نیست بدانید که فعالیت هلدینگ خودرویی شاکمان در چین از سال ۱۹۶۸ میلادی آغاز شده و این هلدینگ به ساخت کامیونت، کشنده و کامیون مشغول است. کیفیت و دوام بالای محصولات شاکمان، سبب شده تا در چین و سایر بازارها، این برند از فروش بالا برخوردار بوده و مخاطبین این حوزه، نگاه ویژه ای به آن داشته باشند. یکی از شاخصه های مهم کشنده شک موتو X5000، پیشرانه قدرتمند آن است که در ادامه به آن پرداخته ایم.

کشنده شک موتو X5000

مشخصات فنی کشنده شک موتو X5000

۵۲۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۶۰ نیوتن متر گشتاور …

کشنده شک موتو X5000 با بهره وری از پیشرانه شش سیلندر ۱۳ لیتری ساخت کامینز، ۵۲۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۶۰ نیوتن متر گشتاور را در چنته دارد. گشتاور بالای این پیشرانه، برگ برنده رانندگان در مسیرهای شیب دار و کوهستانی است. در این کشنده، جعبه دنده ۱۶+۲ سرعته خودکار فست وظیفه انتقال نیروی تولیدی پیشرانه را به محور عقب دارد.

کشنده شک موتو X5000

از دیگر مزایای فنی شک موتو X5000، تعداد مناسب دنده های گیربکس است که باعث می شود در مسیرهای طولانی، علاوه بر کاهش فشار وارده بر پیشرانه، شاهد کاهش مصرف سوخت و انتشار آلاینده های تولیدی نیز باشیم. در مورد سطح استاندارد آلایندگی کشنده شک موتو X5000، باید گفت که پیشرانه ISZ520 مورد استفاده در این کشنده، استاندارد آلایندگی یورو۵ را پاس کرده است.

ابعاد کشنده شک موتو X5000

در مورد ابعاد، شایان ذکر است که این کشنده در طول، عرض و ارتفاع، به ترتیب ابعادی معادل ۶۳۵۰ میلی متر، ۲۵۵۰ میلی متر و ۳۹۷۵ میلی متر دارد. فاصله محوری این کشنده ۳۸۰۰ میلی متر و وزن نیز ۶۸۸۶ کیلوگرم اعلام شده؛ همچنین حداکثر وزن مجاز روی اکسل جلو ۷.۵ تن و روی اکسل عقب، ۱۳ تن است.

کشنده شک موتو X5000

تجهیزات کشنده شک موتو X5000

قبلا بسیاری از سازندگان خودروهای تجاری به ارائه تجهیزات رفاهی چون صندلی بادی راننده، کولر و بخاری درجا، یخچال و یک سیستم صوتی ساده اکتفا می کردند. اما با گذشت سال ها و افزایش سطح توقع رانندگان خودروهای سنگین، سازندگان خودروهای تجاری نیز با ارائه و نصب تجهیزات بیشتر روی محصولاتشان وارد دنیای جدیدی از رقابت شدند. شک موتو X5000 از جمله کشنده های صفر کیلومتر موجود در بازار است که از سطح بالایی از تجهیزات ایمنی و رفاهی بهره می برد. به طوری که در لیست تجهیزات رفاهی کشنده ۵۲۰ اسب بخاری آرین دیزل، شاهد تجهیزاتی چون شیشه بالابر برقی، قفل مرکزی، صندلی بادی راننده، گرم کن صندلی، گرمکن آینه های جانبی، سنسور باران، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم نشانگر فشار باد تایرها، کامپیوتر سفری هوشمند، تنظیم برقی ارتفاع چراغ های جلو، هشدار سرعت غیر مجاز، تاخوگراف، بخاری درجا ، کولر و کلیدهای کنترل سیستم صوتی روی غربیلک فرمان هستیم.

کشنده شک موتو X5000

در بحث تجهیزات ایمنی نیز همانند تجهیزات رفاهی، این کشنده دست پر حاضر شده است. در این بخش نیز می توان به سیستم ترمز اضطراری AEBS، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل هرزگردی، سیستم هشدار انحراف از مسیر LDWS و ترمزهای دیسکی چرخ جلو و عقب اشاره کرد.

مهدی درفشی

من مهدی درفشی متولد آبان سال 1377 و دانشجوی دکتری رشته مهندسی شیمی هستم. از موقعی که به خاطر دارم، همیشه به ماشین علاقه داشتم و همین باعث شد تا به محض اینکه یاد گرفتم بخونم، به سمت انواع مجلات خودرویی سوق پیدا کنم. در نهایت و در سال 95 تونستم اولین مطلبم رو در یک مجله خودرویی بنویسم. البته و به مرور زمان، فهمیدم که علاوه بر شیمی و ماشین، به هواپیما و ادوات نظامی هم علاقه دارم. بنابراین نیرومحرکه رو در واپسین روزهای تابستان سال 1402 راه انداختم تا بتونم به طور ویژه به صنعت خودرو، هوانوردی و نظامی بپردازم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا