اخبار

آمار فروش محصولات پورشه در سال ۲۰۲۳ میلادی

در هفته ای که گذشت، پورشه کنفرانس مطبوعاتی سالانه خود را برگزار کرد و جدای از معرفی ۹۱۱ هیبریدی، امار و ارقام فروش خود را نیز به اشتراک گذاشت. برجسته ترین نکته ای که وجود دارد، این است که مشتریان این برند المانی برای خرید خودرو در سال ۲۰۲۳ میلادی به طور میانگین حدود ۱۱۷ هزار یورو (حدود ۱۲۸ هزار دلار) خرج کرده اند.

برای درک بهتر این موضوع، باید گفت که یک دستگاه پورشه کررا T در ایالات متحده با احتساب هزینه تحویل و سایر هزینه های جانبی، به ۱۲۸ هزار دلار می رسد. اگر چه با این مقدار پول، امکان خرید دو دستگاه ماکان پایه نیز برای مشتریان آمریکایی پورشه وجود دارد. این در حالی است که مالیات بر ارزش افزوده (VAT) سبب می شود تا محصولات پورشه در اروپا گران تر از آمریکا فروخته شود. علاوه بر مالیات بر ارزش افزوده، دولت کشورهای اروپایی افرادی را که می‌خواهند خودروهایی با موتورهای با آلایندگی بالا بخرند را جریمه می‌کنند. به همین دلیل است که قیمت یک دستگاه تویوتا یاریس GR در فرانسه به بیش از ۱۰۰ هزار دلار می رسد. همین قوانین باعث شده تا هوندا سیویک R نیز در هلند قیمتش شش رقمی باشد!

رکورد پورش در سال ۲۰۲۳

پورشه در سال ۲۰۲۳ توانست آمار فروش خوبی را ثبت کند. نسبت به سال ۲۰۲۲، آمار فروش داخلی اشتوتگارتی ها ۹.۹ درصد افزایش یافت. سایر کشورهای اروپایی نیز یک سوم تقاضای جهانی را به خود اختصاص دادند. آمریکای شمالی (به استثنای مکزیک) با ۲۶.۹ درصد سهم در رتبه بعدی قرار گرفت و چین (از جمله هنگ کنگ) ۲۴.۸ درصد از کل فروش پورشه در سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص داد.

همچنین برای سومین سال متوالی، در سال ۲۰۲۳ میلادی آمار تحویل محصولات پورشه به بالاترین حد خود رسید و در مجموع، این شرکت ۳۲۰ هزار و ۲۲۱ دستگاه خودرو تحویل داده است.

اگر بخواهیم جزئی تر به امار محصولات این شرکت نگاه کنیم، کاین با ثبت آمار فروش ۸۷ هزار و ۵۵۳ دستگاهی در رتبه اول، ماکان با آمار فروش ۸۷ هزار و ۳۵۵ دستگاه در رتبه دوم و ۹۱۱ نیز با آمار فروش ۵۰ هزار و ۱۴۶ دستگاه در رتبه سوم قرار گرفت. دیگر محصولات پورشه نظیر تایکان برقی با آمار فروش ۴۰ هزار و ۶۲۹ دستگاه، پانامرا با آمار فروش ۳۴ هزار و ۲۰ دستگاه و ۷۱۸ با آمار فروش ۲۰ هزار و ۵۱۸ دستگاه در رتبه چهارم تا ششم فروش قرار گرفتند.

مهدی درفشی

من مهدی درفشی متولد آبان سال 1377 و دانشجوی دکتری رشته مهندسی شیمی هستم. از موقعی که به خاطر دارم، همیشه به ماشین علاقه داشتم و همین باعث شد تا به محض اینکه یاد گرفتم بخونم، به سمت انواع مجلات خودرویی سوق پیدا کنم. در نهایت و در سال 95 تونستم اولین مطلبم رو در یک مجله خودرویی بنویسم. البته و به مرور زمان، فهمیدم که علاوه بر شیمی و ماشین، به هواپیما و ادوات نظامی هم علاقه دارم. بنابراین نیرومحرکه رو در واپسین روزهای تابستان سال 1402 راه انداختم تا بتونم به طور ویژه به صنعت خودرو، هوانوردی و نظامی بپردازم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا